E-ticaret ve pazarlama faaliyetleri günümüz küresel ve yerel ekonomik ve ticari problemlerin çözümünde kullanılan önemli sosyal alanlardan biridir. Günlük yaşantımızın bir parçası haline gelmiş e-pazaryerleri, ödeme şekilleri, ürün tanıtımları, veri işleme, lojistik ve halkla ilişkiler gibi gerçekleştirilen pek çok temel faaliyet bu alanın bir ürünüdür.
Dijital iletişim, rekabet şartlarının zorlaştığı ve pazarlama iletişimine verilen önemin arttığı günümüz iş dünyasında hayati öneme sahiptir. Kurumların, hedef kitleleriyle iletişimlerinde hız, etkileşim, anlık analiz ve raporlama gibi özelliklerin ön plana çıkmasından dolayı, dijital iletişim kanalını yönetebilecek, etkileşim kurabilecek ve dijital alandaki süreçleri yönetebilecek çalışanlara duydukları ihtiyaç da her geçen gün artmaktadır.
Programın temel amacı; dijitalleşen dünyada, iş süreçlerine hâkim ve ilgili süreçleri yönetebilecek, dijital iletişim ve pazarlama konularında tasarım bilgisine ve teknik bilgiye sahip alanında donanımlı ve yetkin mezunlar yetiştirmektir. Bunun yanında öğrencilerin ilgili sektörlerin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde yeterli bilgi ve beceriyle donatarak, sektörde karşılaşabilecekleri tüm senaryolara hazır hale getirmek hedeflenmektedir.